Bouwen aan een succesvolle website

 

De volgende 10 punten helpen je om een succesvolle website te bouwen en te behouden.

 

1. Een slimme navigatie

Bezoekers van je website moeten steeds makkelijk en snel bij de juiste informatie of het gewenste product kunnen komen. Een goede interne navigatie is daarmee vereist. Mensen die iets niet snel genoeg kunnen vinden vertrekken zonder actie.

 

2. Geschikt voor mobiele apparaten

Zorg ervoor dat je website op alle apparaten goed bereikbaar en te bedienen is. Een groot deel van je bezoekers zal binnenkomen met een tablet of telefoon. Als je site niet responsive is dan zal Google hem niet hoog laten scoren in de zoekresultaten.

 

3. Een herkenbare stijl

De website moet goed overeenkomen met de huisstijl. Het is belangrijk dat mensen dat vertrouwde gevoel dat ze bij jou hebben ook terug kunnen vinden in de website.

 

4. Flash is verboden

Gebruik geen flash, want dan kan Google je website niet indexeren en kan je website niet bezocht worden door gebruikers van iPhones.

 

5. Een optimale snelheid

De website moet snel zijn. Websites die niet snel genoeg laden worden direct weer weg geklikt.

 

6. Wie is je doelgroep?

Wie wil je aanspreken met je website? Pas je stijl en je content aan op jouw specifieke doelgroep.

 

7. Integreer social media

Zorg ervoor dat je website gekoppeld kan worden aan diverse social media voor een groter bereik.

 

8. Kies de juiste hosting

Als de hosting niet goed is, is de website ook niet goed. Maak een slimme keuze als het om de hosting van je website gaat.

 

9. Juist kleurgebruik

Rood heeft een negatieve invloed op de wil om te kopen. Zo zijn er meer kleuren met een bepaalde invloed op de stemming van de bezoeker. Houd hier rekening mee.

 

10. Zoekoptimalisatie

En dan moet hij wel goed vindbaar zijn. Wij zijn specialisten om een uitstekende SEO te bewerkstelligen en te behouden.

Google houdt van responsive en goede SEO

Omdat je met je website vooral bij Google in goede aarde wilt vallen is het goed om bij het opzetten en beheren van de website rekening te houden met wat Google prefereert. Google beveelt responsive webdesign niet alleen aan als de beste manier om mobiele gebruikers aan te spreken, maar laat ook websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiel hoger ‘ranken’ in de zoekresultaten wanneer gezocht wordt op een mobiel apparaat. Dit is vooral het geval wanneer er mobiel gezocht wordt op lokale diensten.

Er is nog steeds een discussie over of het goed is om een aparte mobiele website te hebben of een enkele responsive website die geschikt is voor alle apparaten. Echter gezien vanuit SEO-perspectief is een responsive website de beste optie. Een aparte mobiele website heeft zijn eigen URL en een andere HTML dan de desktop tegenhanger. Responsive websites maken gebruik van slechts 1 URL en 1 set pagina’s en bestanden. Dat maakt het voor Google eenvoudiger om de inhoud op een juiste manier te verzamelen en te indexeren.

Responsive webdesign

Praktisch en met de juiste SEO Maak een afspraak